Kata-Kata Inspirasi Selepas

Mengalami Sesuatu Kegagalan
1. Manusia yang berjaya akan memperolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain.



2. Kegagalan bermakna bahawa anda belum berjaya lagi.




3. Ingatlah bahawa anda boleh gagal dalam apa sahaja dalam hidup asalkan tidak menjadi seorang yang gagal.




4. Kegagalan bukan bermakna anda tidak mencapai apa-apa.Ia bermakna anda telah mempelajari sesuatu.




5. Kesilapan mengajar kita tentang apa yang perlu kita pelajari selepas itu.




6. Apa yang anda pelajari selepas kegagalan sahaja yang dikira.Kegagalan itu sendiri tidak dikira.




7. Anda tidak gagal.Anda hanya menemui cara yang tidak berkesan.




8. Kesilapan adalah realiti kehidupan.yang penting adalah tindakbalas terhadap kesilapan itu.




9. Malah kesilapan pun mungkin menjadi perkara penting bagi menjamin kejayaan yang bernilai.




10. "Lulus" dan "Gagal" adalah cara lama mengkategorikan seseeorang.Cara baru ialah "pengetahuan" dan"Kejahilan".







glitter-graphics.com



Sunday, January 30, 2011

s e j u k n y a ~ ~ ~ ^_____^

assalamualaikum....
hari nie..sepanjang hari..hujan jer....
alhamdulillah...
ALLAH berikan hujan....
sepanjang hari nie..rase mcm duduk kat LONDON jer....
huhuhu :p
duduk dpn laptop jer....bg memanaskan tapak tangan dngn menaip ke blog...n fesbuk..saje arinie..huhuhu....
cuti ade lagi seminggu..~~ :-))
SELAMAT BERCUTI..N SELAMAT TAHUN BARU CINA..~~ :-))


hAnYa PaDaMu~~ :'((

Artist: Qiara
Hanya pada mu

Ku serahkan segalanya

Kau bertakhta di nurani

Anggun cinta mu abadi
Hanya pada mu


Pertama dan yang terakhir


Disirami kasih suci



Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku

Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai



Sekelumit cinta sekurun kerinduan


Membara sehangat api

 Terhapus sepi di hati ku


Seulas bibir mu kelu tidak berkata

Namun ada sesuatu


Terpancar cinta yang sejati
 Awan yang berarak saujana membiru



Menjadi hamparan cinta suci
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Nurbisa
dari mata mu
Ku rempuhi
ranjau duka
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Pohon cinta
ku merendang

Friday, January 28, 2011

s a r a n g h a e y o ! :-)



M O H A M A D   I D H A M   B I N   Z A I N A L

Cubalah kau mengerti,
Perasaan
hatiku,
Ku cinta kamu,
Hanya itu aku tahu,

Dan takkan terulang lagi,
Silapku yang dulu,
Meninggalkanmu,
Ntuk kedua kali takkan berlaku

Aku akan,
Selalu menjaga dan mencintaimu,
Aku janji,
Padamu takkan menduakanmu,

Ku janji padamu,
takkan menduakanmu

Cubalah kau mengerti,
Perasaan hatiku,
Ku cinta kamu,
Hanya itu aku tahu,

Dan takkan terulang lagi,
Silapku yang dulu,
Meninggalkanmu,
Ntuk kedua kali takkan berlaku,

Aku akan,
Selalu menjaga dan mencintaimu,Aku janji,
Padamu takkan menduakanmu
Ku janji padamu,
takkan menduakanmu

saranghae yo ! :-)  <3
M O H A M A D   I D H A M   B I N   Z A I N A L


SURAT UNTUK CINTA KU~~~



Sebenarnya surat ini ingin kukirimkan kepadamu wahai engkau yang mampu melumpuhkan hatiku. Surat ini ingin kuselipkan dalam satu kehidupanmu, namun aku hanya lelaki yang tak memiliki keberanian dalam mengungkapkan semua percikan-percikan rasa yang terjadi dalam hatiku. Aku hanya dia yang engkau anggap tidak lebih, aku hanya merasa seperti itu.

Assalamu’alaikum wahai engkau yang melumpuhkan hatiku

Tak terasa dua tahun aku memendam rasa itu, rasa yang ingin segera kuselesaikan tanpa harus mengorbankan perasaan aku atau dirimu. Seperti yang engkau tahu, aku selalu berusaha menjauh darimu, aku selalu berusaha tidak acuh padamu. Saat di depanmu, aku ingin tetap berlaku dengan normal walau perlu usaha untuk mencapainya.

Takukah engkau wahai yang mampu melumpuhkan hatiku? Entah mengapa aku dengan mudah berkata “cinta” kepada mereka yang tak kucintai namun kepadamu, lisan ini seolah terkunci. Dan aku merasa beruntung untuk tidak pernah berkata bahwa aku mencintaimu, walau aku teramat sakit saat mengetahui bahwa aku bukanlah mereka yang engkau cintai walaupun itu hanya sebagian dari prasangkaku. Jika boleh aku beralasan, mungkin aku cuma takut engkau akan menjadi “illah” bagiku, karena itu aku mencoba untuk mengurung rasa itu jauh ke dalam, mendorong lagi, dan lagi hingga yang terjadi adalah tolakan-tolakan dan lonjakan yang membuatku semakin tidak mengerti.

Sakit hatiku memang saat prasangkaku berbicara bahwa engkau mencintai dia dan tak ada aku dalam kamus cintamu, sakit memang, sakit terasa dan begitu amat perih. Namun 1000 kali rasa itu lebih baik saat aku mengerti bahwa senyummu adalah sesuatu yang berarti bagiku. Ketentramanmu adalah buah cinta yang amat teramat mendekap hatiku, dan aku mengerti bahwa aku harus mengalah.


Wahai engkau yang melumpuhkan hatiku, andai aku boleh berdoa kepada Tuhan, mungkin aku ingin meminta agar Dia membalikkan sang waktu agar aku mampu mengedit saat-saat pertemuan itu hingga tak ada tatapan pertama itu yang membuat hati ini terus mengingatmu. Jarang aku memandang wanita, namun satu pandangan saja mampu meluluhkan bahkan melumpuhkan hati ini. Andai aku buta, tentu itu lebih baik daripada harus kembali lumpuh seperti ini.

Banyak lembaran buku yang telah kutelusuri, banyak teman yang telah kumintai pendapat. Sebahagian mendorongku untuk mengakhiri segala prasangku tentangmu tentang dia karena sebahagian prasangka adalah suatu kesalahan,mereka memintaku untuk membuka tabir lisan ini juga untuk menutup semua rasa prasangmu terhadapku. Namun di titik yang lain ada dorongan yang begitu kuat untuk tetap menahan rasa yang terlalu awal yang telah tertancap dihati ini dan membukanya saat waktu yang indah yang telah ditentukan itu (andai itu bukan suatu mimpi).

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, mungkin aku bukanlah pejantan tangguh yang siap untuk segera menikah denganmu. Masih banyak sisi lain hidup ini yang harus ku kelola dan kutata kembali. Juga kamu wahai yang telah melumpuhkan hatiku, kamu yang dengan halus menolak diriku menurut prasangkaku dengan alasan belum saatnya memikirkan itu. Sungguh aku tidak ingin menanggung beban ini yang akan berujung ke sebuah kefatalan kelak jika hati ini tak mampu kutata, juga aku tidak ingin BERPACARAN denganmu.

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, mungkin saat ini hatiku milikmu, namun tak akan kuberikan setitik pun saat-saat ini karena aku telah bertekad dalam diriku bahwa saat-saat indahku hanya akan kuberikan kepada BIDADARI-ku. Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, tolong bantu aku untuk meraih bidadari-ku bila dia bukanmu.

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, tahukah kamu betapa saat-saat inilah yang paling kutakutkan dalam diriku, jika saja Dia tidak menganugerahi aku dengan setitik rasa malu, tentu aku telah meminangmu bukan sebagai istriku namun sebagai kekasihku.


Andai rasa malu itu tidak pernah ada, tentu aku tidak berusaha menjauhimu. Kadang aku bingung, apakah penjauhan ini merupakan jalan yang terbaik yang berarti harus mengorbankan ukhuwah diantara kita atau harus mengorbankan iman dan maluku hanya demi hal yang tampak sepele yang demikian itu.

Aku yang tidak mengerti diriku…

Ingin ku meminta kepadamu, sudikah engkau menungguku hingga aku siap dengan tegak meminangmu dan kau pun siap dengan pinanganku?! Namun wahai yang telah melumpuhkan hatiku, kadang aku berpikir semua pasti berlalu dan aku merasa saat-saat ini pun akan segera berlalu, tetapi ada ketakutan dalam diriku bila aku melupakanmu. .. aku takut tak akan pernah lagi menemukan dirimu dalam diri mereka-mereka yang lain.

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, ijinkan aku menutup surat ini dan biarkan waktu berbicara tentang takdir antara kita. Mungkin nanti saat dimana mungkin kau telah menimang cucu-mu dan aku juga demikian, mungkin kita akan saling tersenyum bersama mengingat kisah kita yang tragis ini. Atau mungkin saat kita ditakdirkan untuk merajut jalan menuju keindahan sebahagian dari iman, kita akan tersenyum bersama betapa akhirnya kita berbuka setelah menahan perih rindu yang begitu mengguncang.

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, mintalah kepada Tuhan-mu, Tuhan-ku, dan Tuhan semua manusia akhir yang terbaik terhadap kisah kita. Memintalah kepada-Nya agar iman yang tipis ini mampu bertahan, memintalah kepada-Nya agar tetap menetapkan malu ini pada tempatnya.

Wahai engkau yang sekarang kucintai, semoga hal yang terjadi ini bukanlah sebuah DOSA.

Oleh Kasman Alfaridzi 



gELaGaT KAmi seMasA sEm 1 (PSA) ~~DpM1B~~

IMBAS KEMBALI..~~~~~

Nie lah..kami semase mengambil modul AR101..iatu POLIBRIGET~~~
nie saye(darikiri), asiyah(kwn baik saye), n yaya(kwn kelas sye)



nie..kat dewan...ptot nyer...ade kawad..tp ade ceramah pulak...huhuhu..
kami ape lagi..snap2 pic lah..hihihihi..


nie die..orang pertama yg saye knal ketika masuk ke kelas dpm1b....
then berkwn rapat smpai sekarang~~~~


nie..tyme dah abes POLIBRIGET... kami kuar ramai2..g GAINT~~~sorang je laki..huhu
zul..wakil kelas kami..~~!!!


nie dy..saye dan kwn rapat saye...
kami snap pic ny..di dpn pjbt pntadbiran..~~~


nie gmbar kami ketika lame dok mnunggu bile lah nak amek gmbr kelas ny... huhuhu....
kami tggu rakan2 yg lain..yg tk datang lagi....sblom 2..kami pon tanggap lah dlu gmbar...gne fon farah suraya~~

saye ngan cik asiyah... smart tak kteorang??? hihihi..

yg nie pulak 3sahabat rapat..ke mane2 msti mereka bertige jer...hihi..comel kan mereke..huhu

yg nie kad kamsis (hostel) saye....
 kenangan berada di sem 1 kad kamsis nyer merah (junior)...hihihi..
damai 3..aras 1..blik no.29...
rindu lah.....
dari kiri...aqilah, naz, t-rex, kama, asiyah...
n yg bwh 2..kcik comel 2..sue..~~ :-))

ha......ny kami berada di jalan yg lurus..huhuhu..brsebelahan ngan kafe...

sye n asiayh di makmal bahasa..tyme ny..ngan wat oral..
kami plak swoh moon snap kan pic kami..huhu..sir rilek ajer...hiihi~~

t-rex ngan sue...amboi jelingan dyorng..~~ MENGANCAM...wahh~~!!!

yg nie pulak..wakil kelas kami...azizul....~~~ haha..dy nie mmg cm ney..pham2 jelah yer..huhu

nie cik asiyah..ngan yaya tinggi..huhu...berselimpuh dyorg..tgh tggu sir computer application dtg...hahha...


LAU..AMIR ZAID...yg ssipi2 je 2...yanie...
amir zaid sem skrg ny..dy tkde..mne tah dy mngilangkan diri...

n finally..~~ kami semua happy tk??? happy kan...
nie lah serbe sdikit kisah saye n rakan2 dpm1b semase sem 1....
arap maaf...lau ade yg pic sesape tk de dlm entry nie....

<3__MISS YOU ALL__<3



Thursday, January 27, 2011

2PM I’ll Be Back lyrics (ENGLISH)

I’ll be back, you’re going to look for me again. I’ll come back then
Because there is no one who can love you as much as I do

What do I do if you’re like this all of a sudden, what the hell am I supposed to do
How can you be like this, I believed you when you said you would love me forever
You promised me, we would never change, we were definitely meant to be
We were definitely meant for each other. That’s what you said

I’ll be back, you’re going to look for me again. I’ll come back then
Because there is no one who can love you as much as I do

You’ll be back, you’re going to come back to me, that’s why I’m letting you go
I know it, you can’t live without me, I’ll be back

You, me, we can’t say goodbye, you must be confused
This is something that everyone goes through once, get your head straight
Think again, no matter what I say, you already
Don’t listen to my words, it comes back as an echo

Listen baby girl
Fine, I will turn away for you, I will coolly let you go like a man
And I won’t bother you, silently from behind you
I will stand silent as the grave, looking at you from afar without you knowing
From very far away, so that you will completely forget my existence UH–

But you better know that I’m not giving you away
Will I ever stop waiting no way
It’ll be the same in my world I’m your boy You’re my Girl
I’m letting you go for a bit, but you will come back again
I know, so don’t worry, when you collapse I’ll be back.
 

assalamualaikum....
kenal kan..nie kawan lame saye....
kawan rapat saye nie taw...
dy skrg kat politeknik pulau pinang..
jaoh sgt dari sye...
sye indu sgt ngan dy...
bnyk knangan kteorg bersame....
nanges same2....
hihihi... cuti nie nak sgt jumpe dy...
rumah kami dekat....
YANA..~~!!!!!
ingat...
cuti nie aku nak jumpe ko yer............~~~

___RINDU KAM00 YANA___

sakit ape yer???

assalamualaikum........
sebenarnye saye tgh sedih nie.. :((
saye ade problem lah ngan telinger saye ny...
sye pon tak pham lah nape...
sakit sgt2....
smpai ase kat rahang,,, ngan leheh saye tau...
then yg paling sedih....
saye cm ase idop dlam tk bpape ng dgr ngan tlige kiri saye ny....
mama dah ckp..balik hostel nie..diorg nk bwkkan sye g hospital..tros jumpe ngan dokter tlinger...
saye isau sgt..
lau pape jd...
YA ALLAH....KAU lah yang beri ujian ini kepada ku...dan pada KAU juga lah aku mohon sembuhkanlah
penyakit ku ini YA ALLAH..~~ :'((

______SEKIAN______

Wednesday, January 26, 2011

RINDU KWN-KWN DORM ARAS 3 & DINAMIK~~~ SMTPD 08/09



Assalamualaikum....hari nie nak cte pasal kenangan mase berada di dorm DINAMIK ketika di SMTPD...~ :'( RINDU sangat2..ngan membe2 dorm.... banyak kenangan keteorg...kenangan manis semua nyer...NEESA..ANIM..THYA..LELA..NADIA..ngan NANA...~~~rindu sgt2..ngan korang...


nie pulak...gmbar budak2 aras 3...BLOK D.. hihi...terdiri daripada dorm..saye dorm.. DINAMIK...sebelah dinamik..MUTIARA...hujung skali FIRUZ... indah sgt kenagan bersama korang sume...igt lagi..kte sme2 bersihkan toilet..bilik basuh..ngan bilik ampaian sesame kan... rindu korang sumer....~~ :'(

nie kteorg brgmbar tyme sebelom gtong royong...tyme ny mse form 4...tgk sume baju puih kan...huhu..beselah..junior kan...hihi...


_____ARAS 3 & DINAMIK,, RINDU SGT2 NGAN KORANG SUMER____ <3

Saturday, January 22, 2011

at ThE MinEs.. 24 Nov 2010

Assalamualaikum....saje nak ceritakan... pada 24 Nov yg lepas..sye n rakan2..ke mines shopping resort~~
dapat jumpe YANA..~~~ ANIM..~~ TATA~~ LINA~~ANIS~~AMIR~~ n... ehem3~~ special kes cket..."IDHAM".. <3 huhuhu..



nie mle2 smpai....tyme ny..ttbe mama mcg~~~ mama nak sye tgkp gmbr..n send kat dy..huhuhu...swoh lah anim tgkapkan..n antar lah kat mama...hihihihi..lau tak tkde nyer nk pic snsorang niy~~~





nie keje anis lah niy...die kan mmg giler kamera....cian b saye...n amir tgh tunggu kat ujung sane..tgk gelagak kteorg amek2 gmbar...hihihi...



~~~sampai sane...sye tak join dyorg sume g karoake..saye, am (b sye <3 ) ngan amir... g tgk citer harry potter~~~lame giler..2jan 45minit...~~ mmg beku dlm 2..huhuhu...


nie am lah niy..ngan amir...amir nk men suap2 plak popcorn kat am..~~ hihihi..tyme nie..cte tak mule lagi....skali dah mule...~~~~ BILE LAH NAK ABES..~~!!! HAHAHAHA....





pastu...abes je cerita harry potter..~~ kami beli jam....pic ny..ade satu jer...sebenarnyer....set couple pnyer...nie yg saye punyer...
yang die punyer...besar lagi...kat dy lah skrg...tp 2lah.,..lupe plak nak amek pic due2 skali...




lepas tgk movie...bdak2 nie...nak men lumber kete pulak.....tgk sape menang?????





ha......dah apt dah..pemenang nyer....sape agak nyer??? 2 lah..yag tergelak BESAR 2... die lah 2 yg menang.... suke b yer.....
tgk amir...senyum SINIS ajer....
geram....setelah dua kali lumbe ngan am... asyik kalah jer....HAHAHAHA~!!!






nie...kteorang jenjalan kat mines 2....am pelik..terjumpe bende baru..dy kate sepanjang dy g mines..tak pernah jumpe tmpat ny...mmg kat kawasan dlm gmbr nie..kwsan baru kat mines syg~~~
nie lah gaye am...lau kat tangge bergerak nie..mesti dy berdiri cm niy...(accually sye snap pic ni senyap2...) hihihihi... :-p




jln2...terjumpe plak..FAMILY KAROAKE..hihihi...am 2..bajet je..nk tgk yg kat papan maklumat 2....huhuhu..smbil2..sye pon snap lah pic...ny jgak lah gaye yg dy suke buat....msokkan tangan dlm poket sluar dy....dari skolah dulu..smapai sekarang...habit syg yer..~~ :-))





6.30ptg...nie..tyme nak balik...anim dah nak balik... :'(
dy kne balik cpt..lau tak..t lmbat smapi umah..umah dy jaoh.....
sblom 2..snap pic ngan dyorg....
maaf kn epa... tak dapat sgt join korang.....~~~ movie lame sgt...hihihi...



niy..kteorg mkn kat restoren mamak..kat luar mines...tgk amir mkn.....
dy lapar~~~~
sy nk order air limau ais...
kbetulan dah ade kat tmpat wat air 2...ade air limau ais...
sye tunjuk lah nk air 2...
mamak 2 prasan pulak...die tros bagi...hihihiihi...
am pulak dy order roti canai...tp.tkde pulak...tak smpai2 roti canai nyer..hihi..
die pon swoh diam ajer...so..diam ajer lah...die mnum teh panas ajer... amir ny mkn..tak abes...~!!! membazir.... huhu.. enjoy sgt~~ <3




______INGATKAN NAK BALIK DAH________



Ade mamat ny..keempunan ngan mc'fullery (cm nie ker aje nyer??) hihi tkpelah...
cian dy....jom lah kte bli....
dah pkol 7.00 dah...
pastu...dy ajak dok kat......~~~~



sini...~!!!! wah...~!!!!! BEST pulak dok kat tepi tasik ny..~~ WAH..romentik pulak asenyer...hihihihi....
2 nmpak 2...dy pgang ape 2???
hahahha..ha.......dpt jgak kan...hihihi...perisa OREO kteorang mkn....
tyme nie jgak...sye pakaikan dy jam....yg beli tadi....hihihi...
ade pulak suare sebelah am 2... ckp..nie nak kne bgtau dak DKM2C ny...pasal peristiwa ny...hihihi..amir...lupe dy ade sebelah kteorag..hihi..sorry amir...
n thanks amir..coz snap kan pic ny... <3
malu2 plak sy tyme ny..hihi...nyorok2 plak...hohoho.~~~





lagi skali swoh amir snap kan..pic kteorang...
ha.....peace~~!!!!!
n the last~~
jam pon dah msok mgrib......
kami pergi solat magrib..then baru kteorang balik umah.....hihihi..sbelom balik umah...am tman kan saye..di stesen komuter BTS..
n...b..~~~ thanks,..~~!! <3
L0vE u..~~~
Sweet Memory....with u.~~~ n all my fwen tyme tu~~!!~~
L0VE u all..~~!!!

_______________SEKIAN_______________

mcm nak g pantai jer....~~ hihihihi..(jgn mrah tau b..)

assalamulaikum.......
tadi bkak fb~~~~
kat news feed 2 kuar lah..matz barcelona..dy bru msok kan gmbar dyorg maen futsal pagi td...~~~
bkak r..nk tgk kn... lpas je bkak...tak sempat nk tgk habis lagi...tros terpandang dy...~~
tergelak besar tgk dy tau...hahhahahahahahahha....mcm g picnic kat pantai jer.....
agak2 yg mne???? hihihi...2yg biru 2... hihihi..(jgn marah tau syg...)...

tp takper....seb bek dy comey~~~ hihihihi..(abes lah..kembang idung nyer..)..agak2 yg mne yer kasut dy??
ker dy pkai sliper HIJAU dy tu jer?? warne kesukaan nyer.... :-)
pape pon...have fun lah korang kan....~~~~
THANKS..MATZ BARCELONA~~~ msok kan pic ny...hihi..sory..curi gmbar ny kat album ko~~!! huhuhu....

___L0Ve U SelUaR BiRU..BuNgEr-BuNgEr~~~ <3____

Friday, January 21, 2011

PANTUN SAKIT ATY~~~

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau.

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap

Nak sangat...ambek~~~!!!

LISA: Berapa harga semeter kain ni?

PENJUAL: Harga 1meter cuma 1ciuman

LISA: Baiklah..bagi saya 10meter..

PENJUAL: (gembira)...ni dah siap sepuluh meter kain..bayarannya???

LISA: Jap,nenek saya akan bayarkan..(sambil menunjuk ke arah neneknya)

Kisah Cinta yang Menyakitkan..... ;-)

Mereka telah saling mengenal sejak bersekolah dan sejak menjadi sahabat baik. Mereka berbagi semua dan apapun juga dan menghabiskan banyak waktu bersama dalam dan setelah sekolah. Tetapi hubungan mereka tidak berkembang namun hanyalah sebatas teman. Siti menyimpan rahasia, kekagumannya dan cintanya kepada Imam . Dia memiliki alasan tersendiri untuk menyimpan hal itu sendiri.

TAKUT! Takut akan penolakan, takut jika Imam tidak merasakan hal yang sama,takut kalau Imam tidak menerimanya sebagai temannya lagi,takut kehilangan seseorang yang dia merasa nyaman bersamanya. Setidaknya jika dia tetap menjaga perasaannya, dia mungkin masih bisa bersama Imam dan dengan harapan, bahwa Imam lah yang akan mengatakan bagaimana perasaannya kepada Siti.

Waktu terus berjalan dan sekolah telah bubar. Imam dan Siti pergi ke arah yang berlainan. Imam melanjutkan studinya ke keluar negeri,sedangkan Siti mendapatkan pekerjaan. Mereka tetap saling berhubungan, dengan surat,saling mengirimkan foto masing-masing dan saling mengirimkan hadiah. Siti merindukan Imam akan kembali. Dia telah memutuskan bahwa dia memiliki kekuatan untuk mengatakan kepada Imam bagaimana perasaan cintanya, jika Imam kembali.

Dan tiba-tiba, surat dari Imam terhenti. Siti menulis kepadanya, tetapi tidak ada jawaban.

di mana dia? Apa yang terjadi? Banyak pertanyaan yang ada di kepalanya.Dua tahun berlalu dan Siti tetap berharap bahwa Imam akan kembali atau setidaknya mengiriminya surat.Dan doanya terkabul.

Dia menerima surat dari Imam , mengatakan…! ” Siti, aku punya kejutan untukmu…temui aku di bandara pukul 7 malam. Aku tidak kuat menunggu untuk menemuimu lagi. Cinta dan cium Imam”

Siti berbunga-bunga. Cinta dan cium, berarti banyak bagi seorang wanita yang belum merasakan cinta sebelumnya. Dia begitu gembira atas kata-kata itu.

Ketika harinya telah tiba, Siti menunggu dengan cemas. Dia memakai pakaian terbaiknya dan berusaha terlihat secantik mungkin. Dia mencari Imam kesana kemari. Tetapi tidak dilihatnya Imam . Kemudian datang seorang wanita dengan pakaian ketat berwarna biru yang seksi.

Dia begitu perhatian melihat Siti, “Hai! Aku Angie, temannya Imam.Kamu Siti?” tanyanya. Siti menganggukkan kepala. “Maaf, aku punya kabar buruk bagimu. Imam tidak akan datang. Dia tidak akan datang lagi,” kata wanita itu, sambil meletakkan tangannya di pundaknya Siti.

Siti tidak dapat mempercayai hal yang dia dengar!!! Apa yang telah terjadi?? Siti bingung, dia amat sangat khawatir sekali dan wajahnya menjadi pucat. “di mana Imam ? Apa yang terjadi padanya??? Katakan padaku…” Siti memohon kepada si wanita.

Si wanita melihat dengan cermat ke Siti dan dia menepuk pundak Siti dan mengatakan, “ALAMAK SITI… INI IKE IMAM…APAKAH IKE TERLIHAT CANTIK SEKARANG? AIH….AIH……YEY NGGAK BISA NGENALIN IKE LAGI YAH??? IHHH…SEBEL DEH…..!!!”

Dan kemudian Siti langsung pingsan…
Sent by: e-ketawa

Kisah Mat Rempit ~~~ bece taw...


Zaki seorang Mat Rempit sejati. Dia sanggup tidak bekerja semata-mata untuk menjadi Mat Rempit sepenuh masa. Kerjanya setiap hari hanyalah menunggang motor secara berbahaya di jalan-jalan sekitar kampungnya sambil menyergah dan mengurat anak anak gadis di kampungnya.

Pada suatu hari, malang tidak berbau, Zaki terlibat di dalam satu kemalangan di hadapan kubur cina kampungnya. Akibat terkejut, Mak Limah yang kebetulan di dalam lori yang disergah oleh Zaki telah melatah sehingga tangannya membaling sebatang lembing tepat-tepat terpacak di dahi Zaki sehingga tembus ke belakang tengkuk Zaki.

Bergegas Pak Amin ayah zaki ke hospital sebaik sahaja mendapat berita tentang anaknya yang cedera itu. Sebaik sahaja sampai di hospital, Pak Amin bertanya kepada Doktor tentang keadaan anaknya,

Pak Amin: Bagaimana keadaan anak gua doktor?
Doktor: Harap bertenang Pak Cik, anak pakcik cedera parah.

Pak Amin: Bagaimana keadaan kecederaannya Doktor?
Doktor: Sebatang lembing terpacak di dahi anak Pak Cik tembus ke belakang tengkuknya. Kami takut sekiranya lembing itu terkena otaknya, anak pak cik boleh mati.

Pak Amin: Kalau tak terkena otak dia, dia mati tak doktor?
Doktor: Kalau tak kena tak matilah! Tetapi dalam keadaan sekarang keadaan itu adalah mustahil.

Pak Amin: Oh begitu.... Alhamdulillah selamat anak gua...
Doktor: Kenapa pak cik? Pak Cik tak bimbang ke lembing tu terkena otaknya?

Pak Amin: Anak saya tu Mat Rempit Doktor, Mat Rempit mana ada otak!

suatu ketika dahulu~~~












nama dy.. SYAZWAN GHAZALI..dy pnh msok dlm hati saye suatu ketika dahulu...17 aug 2009 - 5 may 2010~~~TUHAN SAHAJA YANG TAHU~~
:'(
YG lepas~~biarlah lpas...
MASIH LAGI SAYANG PADA DIA?
MASIH LAGI CINTAKAN DIA?
~~TUHAN sahaja yang tahu~~




*MERINDUINYA?????

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
MUNGKIN~~~~~~~~~~

................
yang lepas..biar lah lepas....yang SEKARANG adalah MASA DEPAN..~~~


___SEKIAN___

HAYATILAH~~~ :'(


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU,
hendaklah kamu MENJAGA hatinya...
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu,
...dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu...

                                                       HANYA DALAM KENANGAN

                                                  TERIMA SAHAJA KENYATAAN